Brytyjski dom mody Burberry istnieje na rynku już ponad 150 lat. Nic zatem dziwnego, że ta luksusowa marka jest symbolem ponadczasowej elegancji i klasy. Odzież spod znaku kratki nosiła angielska rodzina królewska, wielcy odkrywcy i podróżnicy, oraz niezliczone rzesze gwiazd i celebrytów z całego świata. Najwyższej jakości ubrania, akcesoria oraz perfumy Burberry podbijają serca kobiet i mężczyzn w każdym wieku, w każdym zakątku naszego globu. Ta ogromna popularność i pożądanie wśród ludzi sprawiły, że jest to najczęściej kopiowana marka modowa.
Pierwsze perfumy Burberry zostały przedstawione szerokiej publiczności w 1981 roku. Były to szyprowe męskie perfumy o silnym aromacie, stanowiące klasykę szyku i klasy. Ich nazwa to Burberrys for Men. Co ciekawe dziesięć lat później Burberry wypuściło na rynek kolejne perfumy męskie o tej samej nazwie, bazujące jednakże na zupełnie innych, nieco lżejszych orientalno-kwiatowych kompozycjach zapachowych, skupionych na aromacie lawendy, które oferowane są po dzień dzisiejszy.
Jeśli wraz ze swoim partnerem lub partnerką poszukujecie zapachów, które tak doskonale do siebie pasują jak wasze ścieżki życiowe, które złączyły się w jedną drogę ku wspólnemu szczęściu, to najtrafniejszym wyborem może okazać się propozycja Burberry Weekend perfumy w wersjach damskiej oraz męskiej. Weekend for Men to świeży, cytrusowy zapach, który doskonale orzeźwia w gorące letnie dni i dodaje energii każdemu nonszalanckiemu mężczyźnie. Radość i optymizm wolnego czasu i letnich dni, niosą ze sobą nuty głowy, na które złożyły się bergamotka, mandarynka, melon, ananas, cytryna i grejpfrut. Tę cytrusową eksplozję przełamują następujące ciepłe niczym słońce muskające skórę nuty serca, w których znajdziesz drzewo sandałowe, bluszcz oraz nieco ziemisty mech dębowy. Na końcu następują głębsze, zniewalające zmyły, zapachy miodu, piżma oraz bursztynu, które stanowią nuty postawy.
Perfumy Burberry Weekend for Women jest kompozycją wyraźnie bardziej kwiatową od ich męskiego odpowiednika. Jednakże to co łączy oba te zapachy to ogromna dawka świeżości i radości jaką z sobą niosą. W wersji dla kobiet w nutach głowy znalazły się lekkie i przyjemne zapachy mandarynki, szałwii i rezedy. Nuty serca natomiast to prawdziwy wodospad doznań kwiatowego błogostanu, a to za sprawą dzikiej róży, irysa, hiacynta, kwiatu brzoskwini, nektarynki oraz korzenia fiołka. Całość tej szalonej kompozycji uspakaja i dodaje jej głębi baza w której zmysłowo rozwija się drzewo sandałowe, hipnotyczne piżmo oraz cedr.
Ogromną popularnością cieszą się Burberry Brit perfumy damskie, które doczekały się czterech odsłon, stanowiących całą serię, która swoją różnorodnością sprawia, że każda kobieta znajdzie w niej coś specjalnie dla siebie. Klasyczna woda perfumowana Brit to iście londyńska, orientalno-kwiatowa kompozycja dla ekstrawaganckich kobiet. Kompozycję otwiera linia głowy złożona z limonki gruszki i migdałów, aby następnie przejść w bardziej słodkie nuty serca, w których zawarte są kandyzowane migdały, piwonia i cukier. Bazę stanowi wykwintny, bardziej ciepły i głęboki aromat mahoniu, niezwykłej fasoli tonka, bursztynu i wanilii. Brit Sheer natomiast jest bardziej lekkim i optymistycznym wyborem, dla kobiet kochających życie. W nutach głowy zawarto owocowe aromaty mandarynki, liczi, liścia ananasa oraz yuzu. Nuty serca stają się bardziej kwiatowe za sprawą nashi, piwonii chińskiej i kwiatu brzoskwini, a całość delikatnie tonuje białe piżmo i nuty drzewne w podstawie. Trzecią propozycją serii jest kwiatowo-drzewny Brit Rhythm. Nutami głowy tych perfum są lawenda, neroli, różowy pieprz oraz aldehydy, nutami serca irys, liść jeżyny, petalia oraz kwiat pomarańczy, a w podstawie znajdują się kuszące piżmo, nuty drzewne, kumaryna, wetyweria i cedr. Ostatnią z pozycją z linii jest zmysłowy Brit Rhythm Floral. To świeży kwiatowo-owocowy zapach, na który w nutach głowy składa się pomarańcza, brzoskwinia, bergamotka, marakuja, cytryna sycylijska, w linii serca znajduje się cała plejada kwiatów, tj. konwalia, lilak, lotos, ozon, melon oraz egipski jaśmin, aby w nutach bazy zaczarować zapachem drewna z morza, karmelu, piżma, bursztynu oraz drzew.
Firmę Burberry założył w 1856 roku, wówczas zaledwie dwudziestojednoletni Thomas Burberry. Choć dzisiaj ciężko w to uwierzyć to cel jaki mu przyświecał podczas powoływania do życia tej luksusowej marki był bardzo pragmatyczny, a mianowicie była nim ochrona ludzi przed brytyjską pogodą. W 1979 roku Thomas wymyślił nawet własną tkaninę, którą następnie opatentował w 1888 roku. Ten rewolucyjny materiał nazwał gabardyna, a jej właściwości to przede wszystkim wodoodporność, wytrzymałość i znacznie większa lekkość i wygoda noszenia w porównaniu do wówczas dostępnych tkanin. Thomas Burberry zaprojektował także i opatentował płaszcz tielocken, który uważany jest za poprzednika znanego i uwielbianego przez wielu do dziś trencza.
W 1920 roku została wprowadzona przez Burberry jej słynna kratka, wtedy używana jako podszewka ich odzieży przeciwdeszczowej, dziś stanowiąca znak towarowy marki. Ciekawostką jest fakt, że w 1934 roku marka wprowadziła dostawę zamówienia do klienta w dniu zakupu, własnym brandowanym pojazdem. W dwudziestym pierwszym wieku Burberry nadal wyznacza światowe standardy. Jest pierwszą marką luksusową, która dołącza do inicjatywy etycznego handlu, jest liderem branży w indeksie zrównoważonego rozwoju, swoimi kolekcjami celebruje różnorodność i inkluzywność, dołącza do inicjatyw poszukujących rozwiązań problemów środowiskowych. Firma lokalizuje dziś swoje butiki na całym świecie. Również posiada swoje punkty detaliczne Burberry Polska, które zlokalizowane są w Warszawie, Poznaniu i Katowicach.