Hugo Boss perfumy męskie
Pierwsze perfumy marki Hugo Boss o nazwie „Boss number one for man” ukazują się w 1985 r. i od tego momentu powstaje wiele znakomitych zapachów dedykowanych zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Sztandarowym produktem perfum Hugo Boss jest zapach „Boss Bottled”, który przedstawia się szerokiej klienteli w roku 1998. Na jego podstawę składają się aromaty drzewa sandałowego, wanilii, wetywerii oraz niestandardowo oliwki. Ponadto zapach otula nas mocnymi nutami śliwki, jabłka, cytrusów i bergamoty przeplatanych ciepłymi dodatkami goździków i cynamonu. Do reklamy tego ponadczasowego zapachu zostali zaproszeni silni, dystyngowani i osiągający swoje cele i sukcesy mężczyźni ze świata wielkiego formatu tacy jak Gerard Butler, Ryan Reynolds czy Chris Hemsforth. Ich głównym mottem jak mówią, jest kompatybilność słów i czynów oraz dotrzymywanie przez mężczyznę obietnic. To nie bogactwo czyni go kimś, lecz to jakim jest dla innych i co im z siebie daje. Podstawowym celem kampanii „Boss Buttled” jest pokazanie, że należy bezustannie dążyć do czegoś większego, lepszego poprzez pracę i chęć osiągnięcia wyznaczonego celu, przez co sami stajemy się lepsi i pełniejsi. W całym tym przesłaniu bezsprzecznie pomaga charakter ww. męskich twarzy marki.
Wizerunek kolejnej odsłony perfum Boss „The Scent” zostaje przedstawiony w nieco bardziej sensualny sposób. Dzięki mieszaninie drewna, skóry, słodkiej wanilii, kardamonu i lekko pikantnego imbiru, a także rzadkiego owocu maniki i lawendy, każdy mężczyzna zaczyna czuć się niesamowicie silny i seksowny. Producenci w reklamie „The Scent” perfume Hugo Boss stawiają na pokazanie jak ważnym i pięknym jest zmysł węchu. Słowa są zbędne, wystarczy zapach, by się porozumieć i zakochać. To właśnie przekazują pary przedstawione w kampanii ukazane w luksusowych wnętrzach. Perfumy Boss są ściśle powiązane z dwoma liniami odzieżowymi marki, a mianowicie Hugo Boss Boss (tzw. produkty z białą metką) oraz Hugo Boss Hugo (tzw. produkty z czerwoną metką). Do kolekcji perfum z serii Boss zaliczamy właśnie wyżej opisywane perfumy męskie Boss Buttled i zapachy z nimi pokrewne. Natomiast do kolekcji zapachów z serii Hugo możemy zaliczyć między innymi Hugo Boss Energise.
Hugo Boss perfumy damskie
Zapachy damskie Hugo Boss są zapachami bardzo uniwersalnymi. Znajdziemy wśród nich zarówno aromaty bardzo eleganckie dla pewnych siebie kobiet, jak i świeże nuty cytrusowe na każdą okazję. Do najczęściej wybieranych kobiecych zapachów należą Hugo Boss Woman, Hugo Boss Ma Vie, jak i owocowo-kwiatowy Hugo Boss Orange. Perfum Hugo Boss damski Women skierowany jest dla kobiet samodzielnych, silnych i odważnych, kobiet odznaczających się nietuzinkowością i oryginalnością. Mottem tej odsłony perfum Hugo Boss jest hasło „Twój zapach. Twoja droga”. Ten niesamowity aromat charakteryzuje się niezwykłymi, oryginalnymi nutami zapachowymi. Trawa skąpana rosą, otulona pysznymi jeżynami, przyciągająca mandarynka, wyciągi z irysa, czarnej herbaty, śliwek i oszałamiającego jaśminu oraz dopełniające drzewo sandałowe i cedrowe z ambrą.
Nowością roku 2009 były relaksująco- odświeżające Hugo Boss Orange. Twarzą reklamy została aktorka Sienna Miller. Flakon złożony z siedmiu takich samych „kamieni” szklanych charakteryzuje motto kampanii „Nie bój się pokazać światu, kim naprawdę jesteś i daj ujście swoim emocjom”. Podstawą zapachu Hugo Boss Orange jest niestandardowo drzewo oliwne, skomponowane ze słodką wanilią i ocieplającym drzewem sandałowym. Początkowo nasze zmysły pobudza czerwone jabłko otulone białymi kwiatami oraz delikatne kwiaty afrykańskiego drzewa pomarańczowego. Myśląc o perfumach Hugo Boss damskich, należy pamiętać o ich niesamowitej czarnej odsłonie, a mianowicie Hugo Boss Nuit Pour Femme. Są doskonałym dopełnieniem perfekcyjnego wyglądu na elegancki wieczór. Niezwykła kwintesencja wyciągu z brzoskwini połączona z cytrynowo- waniliowymi dodatkami aldehydów, przeplata się z aromatami jaśminu i delikatną wonią fiołka. Całość dopełniona drewnem z sandałowca i mchu dębowego. W reklamie Hugo Boss czarne Nuit Pour Femme możemy podziwiać piękną aktorka Gwyneth Paltrow. Podsumowując marka Hugo Boss, pomimo iż początkowo była stworzona dla mężczyzn, wspaniale poradziła sobie wśród klienteli damskiej.
Historia marki
Pierwsza szwalnia Hugo Bossa, czyli niemieckiej firmy z siedzibą w Metzingen pod Stuttgartem została założona w roku 1924. Postępujący kryzys gospodarczy, który nastąpił kilka lat później, zmusił właściciela do zamknięcia zakładu z powodu braku zamówień. Firma ponownie zostaje otwarta w roku 1930, a po wstąpieniu Hugo Bossa do partii NSDAP w roku 1931 pozostaje na jej usługach. Główną klientelą szwalni w ówczesnym czasie są członkowie batalionów SA, a po podpisaniu kontraktu w 1932 r. członkowie SS oraz Hitlerjugend. Niechlubną częścią historii marki jest wykorzystywanie w czasie II wojny światowej robotników przymusowych, żyjących w obozach w bardzo ciężkich warunkach. Z tego powodu po wojnie Hugo Boss staje przed trybunałem denazyfikacyjnym, czego konsekwencją jest zakaz prowadzenia działalności gospodarczej oraz grzywna w wysokości 100 000 marek. Niestety niedługo potem, bo 9 sierpnia 1948 Hugo Boss umiera a jego spadkobiercą, zostaje jego zięć Eugen Holy. Z biegiem czasu powiązania firmy z nazistami zostają zapomniane, a Holy stawia na produkcję ekskluzywnych garniturów, dzięki czemu marka, staje się znana i lubiana w całej Europie. W 1967 interes przejmują wnukowie założyciela Jochen i Uwe Holy, którzy decydują się na odświeżenie i unowocześnienie marki poprzez reklamę. Ówczesnymi ambasadorami zostają kierowcy Formuły 1 oraz Sylwester Stallone. W tym samym czasie firma zmienia nazwę na „Boss”. W latach 80 marka rozwija swoje skrzydła, jeszcze bardziej poszerzając swoją ofertę o odzież casualową, kosmetyki i dodatki, a następnie wchodzi na giełdę, gdzie udziały spółki wykupuje japoński inwestor Akira Akagi. Po jego aresztowaniu za skandale finansowe akcje „Boss” zostają przejęte przez włoską firmę Marzotto. Odkrycie w latach 90 kontraktów z Wehrmachtem, z których Boss czerpał środki, zmusza firmę do obrony przed oskarżeniami i wpłaceniem na konto ofiar II wojny światowej miliona dolarów. Powiązania Hugo Bossa z nazistami nawet po latach powodują, iż firma, aby ukazać się w lepszym świetle i niejako „załagodzić sprawę” od 1996 zaczyna fundować Nagrodę im. Hugo F. Bossa, która skierowana jest do kręgu artystów wszelkiej sztuki bez względu na wiek czy narodowość. W ramach wygranej przewidziana jest także nagroda pieniężna w wysokości 100 000 USD. Należy także dodać, iż firma Hugo Boss oficjalnie poprzez swą stronę internetową przeprosiła wszystkich poszkodowanych z czasów obozu pracy prowadzonego przez Hugo Bossa. W tym także czasie w ramach ratowania firmy z kryzysu gospodarczego wraca ona do poprzedniej nazwy „Hugo Boss”, a także poszerza swoje linie o kolekcje sportowe (seria Boss Green), a w 1998 o linie odzieży damskiej.